Тринадцяте квітня
Художні особливості твору
Художні особливості драми-феєрії «Лісова пісня»
Дев'яте квітня
Нагадую
Чи вписується «Лісова пісня» у рамки типового драматичного твору?
Хоча твір складається з трьох дій, у ньому є не характерний для драми пролог, немає поділу на яви. Мова героїв переважно віршована, через монологи автор передає почуття дійових осіб. Жанр «Лісової пісні» - драма-феєрія, тобто твір, у якому реальне поєднується з фантастичним, діють казкові персонажі.
Характерною ознакою драматичного твору є конфлікт.
Доведіть, що в «Лісовій пісні» наявний конфлікт між буденним життям і високими пориваннями душі.
Мавка - це лісова істота, представник одухотвореної природи, яка є гармонійною й досконалою. Лукаш спочатку також прагне до досконалості й краси, проте в ньому перемагає матеріально-приземлене. «Лісова пісня» - неоромантичний твір, тому Леся Українка показує велику прірву між реальним життям людини та її високим призначенням.
Шосте квітня
Художні особливості твору
Тлумачення терміна «проблемна драма»
Проблемна драма — один з різновидів так званої «оновленої драми», який
розвивався в західноєвропейській літературі.
Проблемна драма звертається до тем і порушує проблеми і конфлікти,
актуальні сучасності. Як правило, це протиріччя соціальної дійсності, які
зображуються у формі гострих моральних колізій між представниками протиборчих
сторін або суперечок-дискусій між ними.
Філософські проблеми драми-феєрії «Лісова пісня»:
- реалізація творчих можливостей особистості,
митця;
- взаємини людини з природою (злиття з природою —
Мавка, дядько Лев; зіткнення людини з природою — мати Лукаша, Килина);
- сенс життя;
- добро і зло;
- гідність і безчестя;
- краса в людському житті, невмирущість духовної
краси;
- вірність і зрада;
- свобода і неволя;
- вічність життя;
- краса людських взаємин;
- потяг до щастя;
- сила кохання.
Проблеми сучасності, порушені у творі:
- людина і власність;
- свобода і неволя (прагнення звільнитися від
«рабського духу»);
- реалізація творчих можливостей обдарованої
особистості в буржуазному суспільстві;
- проблема самореалізації людини.
Поява «Лісової пісні» Лесі Українки спричинена певною закономірністю.
У центрі уваги «нової драми» кінця ХІХ — початку XX ст. в Західній Європі
постала особистість з її переживаннями і почуттями. Нові драматурги не ставили
за мету точно відобразити певні події, їхні твори — своєрідна метафора життя
особистості (особливо її внутрішнього життя) та світу. У п'єсах
західноєвропейських драматургів розкривалися найактуальніші соціальні та
моральні проблеми суспільства.
«Нова драма»:
1) Показує трагедію життя.
2) У центрі її уваги — душевні переживання людини, морально-філософські
проблеми епохи.
3) Рушій сюжету — психологічні колізії, зіткнення ідей.
4) Герой — особистість, «духовний симптом» епохи.
5) Відображення складного духовного буття.
6) Автор відтворює загальну атмосферу часу, духовні пошуки епохи, прагне до
морального пробудження особистості й суспільства.
7) Глядач упізнає себе, долучається до внутрішньої дії, переживає й мислить
разом із героями.
8) Умовність, узагальнювальний зміст.
9) Усі персонажі важливі, вони позбавлені однозначних характеристик.
10) Пафос роздумів, переживання, суперечностей буття.
Художні особливості драми-феєрії «Лісова пісня»
Художні
особливості
|
Приклади
|
1.
Звернення до фольклору
|
Письменниця
використовує образи та сюжети слов'янської міфології (Русалка, Водяник,
потерчата, Перелесник, міф про світове дерево тощо)
|
2.
Поєднання ознак проблемної та філософської драми
|
У драмах
такого типу розв'язують проб леми як філософські, загальнолюдські, так і
сучасного життя
|
3. Злиття
лірики, епосу і драми; реальності, міфу і казки; глибини думки, простоти і
водно час вишуканості стилю
|
Леся
Українка ділиться особистим ставленням до реального життя, проблем мистецтва,
зображуючи зіткнення протилежних поглядів на сучасність та загальнолюдські
проблеми
|
4.
Особлива роль рема рок у драмі-феєрії
|
Ремарки в
драмі — стислі і водночас поетичні замальовки поліського пейзажу, які
дослідники називають поезіями в прозі
|
5.
Використання символічних образів
|
«Той, що греблі рве», Перелесник уособлюють стихійні
руйнівні сили.
Доля — совість, яка чинить суд над життям.
Дядько Лев — уособлення духовності і краси.
Мавка —
уособлення духовності і невмирущої краси, символ прекрасної мрії
|
6.
Афористичність мови
|
«Не
зневажай душі своєї цвіту»; «У тебе голос чистий, як струмок, а очі
непрозорі»; «Ні! Я жива! Я буду вічно жити! Я в серці маю те, що не вмирає»
|
Дев'яте квітня
Нагадую
Теорія літератури
· в її основі переважно психологічний конфлікт, конфлікт ідей, поглядів;
· тяжіння до філософської узагальненості, поетичної умовності, символіки, міфологічності;
· ліричність, емоційність, навіяні поетичними прологами, посвятами, ремарками, монологами;
· білий п’ятистопний ямб, який дає змогу розмовляти в емоційно піднесеному тоні;
· ідейний зміст твору, завершення тієї або іншої сцени, розгортання певної думки часто підсумовуються афоризмом.
Чи вписується «Лісова пісня» у рамки типового драматичного твору?
Хоча твір складається з трьох дій, у ньому є не характерний для драми пролог, немає поділу на яви. Мова героїв переважно віршована, через монологи автор передає почуття дійових осіб. Жанр «Лісової пісні» - драма-феєрія, тобто твір, у якому реальне поєднується з фантастичним, діють казкові персонажі.
Характерною ознакою драматичного твору є конфлікт.
Доведіть, що в «Лісовій пісні» наявний конфлікт між буденним життям і високими пориваннями душі.
Мавка - це лісова істота, представник одухотвореної природи, яка є гармонійною й досконалою. Лукаш спочатку також прагне до досконалості й краси, проте в ньому перемагає матеріально-приземлене. «Лісова пісня» - неоромантичний твір, тому Леся Українка показує велику прірву між реальним життям людини та її високим призначенням.
Зіставляючи природу та людину, Леся Українка доводить, що світ природи гармонійніший за людський. Покажемо це на конкретних прикладах. Прочитайте в особах першу розмову Мавки з Лісовиком. Доведіть, що найсолодше слово для лісових істот - це воля, і вони найбільше бояться її втратити.
[?] Порівняйте цю сцену з останньою розмовою Лісовика та Мавки. Що відмінного ви помітили? У чому винна Мавка?
[?] Чому Русалка і Той, що греблі рве не люблять людей? У чому завинили люди перед природою?
[?] Реальний дядько Лев улітку мешкав у лісі, ближче до природи. Доведіть, посилаючись на текст, що в драмі-феєрії дядько Лев виконує функцію своєрідного містка між двома світами - природою і людиною. У чому досконалість цього персонажа? Чому зі смертю дядька Лева рушиться цей невидимий місток?
[?] Що символізує столітній дуб на галявині біля хати Лукаша? (Це і є та сама єдність людини і природи. Зрізавши і продавши дуб, мати з Килиною не тільки чинять наругу над могилою і порушують заповіт дядька Лева, а й остаточно позбавляють себе гармонії зі світом.)
Робота над змістом твору
· Виразно прочитати ремарку, якою відкривається пролог. У чому своєрідність, яке призначення цієї ремарки?(«Лісова пісня» зачинається з прологу. Він відкривається ремаркою, яку можна було б, як і всі інші ремарки цього твору, назвати високопоетичним, глибокопсихологізованим етюдом, де все міниться найніжнішими відтінками кольорів лісового куточка України, і чарує зір, і вабить пахощами лісових дерев, квітів, трав, і милує слух гомоном лісових струмочків рідної землі.
· Який світ відтворено в пролозі? (У пролозі ми потрапляємо в царство фольклорних образів, витворених фантазією мешканців Волинського Полісся і своєрідно трансформованих письменницею: Той, що греблі рве, Потерчата, Русалка, Водяник. Усі вони живуть своїм життям. Взаємини між фантастичними водяними істотами нагадують людські взаємини, але такі, де протилежні сили складають єдине ціле, єдину гармонію)
· Як людське «Я» розкривають фольклорні образи першої дії? (Як витвір багатоі фантазії людей протягом віків).
· Прочитати в ролях перший діалог Мавки й Лукаша. Які сторони людського буття розкриваються в цьому діалозі? (З одного боку — уміння бачити, творити красу, утверджувати її в людських взаєминах — Лукаш бачить красу навколишньої природи, милується красунею Мавкою, усвідомлює смисл людського буття як творчості; з другого боку — дисгармонією до цієї краси є лицемірство, влада речей у світі людей — Лукаш соромиться висловити свої почуття до Мавки, а на одруження дивиться як на вигідну справу).
· Простежте зміну настроїв у першому й останньому монологах Мавки першої дії. Чим вони різняться? (Настроєм, почуттями, висловленими в них).
· Як у другій дії в діалогах матері з Лукашем, матері з Мавкою, а потім — з Килиною розкриваються уявлення кожного з них про роботу? (Мати Лукашева, Килина дивились на роботу як на повинність або засіб творити матеріальні блага; для Мавки всяка робота — естетична насолода, творення «красивого і корисного», розумно втручаючись у природу. Лукаш — на роздоріжжі: то стає на позицію Мавки, то на позицію матері й Килини).
· Які зміни й чому відбулися у взаєминах між Лукашем і Мавкою?
· Чи зрадила Мавка «саму себе», живучи серед людей? (Звичайно, ні: підтвердженням цьому її діалог з Лукашем «Не зневажай душі своєї цвіту», вся її поведінка, що розкривається як у взаєминах з Лукашем, так і з іншими персонажами твору).
· Прочитати і прокоментувати ремарку до третьої дії.
· Розкрити символіку епізоду перетворення Лісовиком Лукаша на вовкулаку та повернення йому Мавкою людської подоби.
· Як і чому змінилися взаємини між мешканцями лісової хатини? Як ці зміни передані через мову Лукашевої матері й Килини?
· Прочитати останній монолог Лукаша, звернений до Долі, до Мавки.
Картини природи відіграють у творі й композиційну роль. Дослідимо, яку ж саме.
Самостійна дослідницька робота. Прочитати ремарки, якими розпочинається кожна частина «Лісової пісні», а також останню ремарку. Зробити висновок, чи є закономірність у зміні пір року. (Пори року змінюються відповідно до розвитку почуттів Мавки й Лукаша: провесна (до речі, це слово придумала Леся Українка) - це пробудження кохання; весна - його розквіт; пізнє літо - зрада Лукаша; осінь-зима - смерть Лукаша, але миттєвості весни символізують перемогу над смертю і поєднання душ закоханих. У такий спосіб авторка підкреслює також і багатогранний зв'язок людини з природою.)
•
Записати відповіді літературного диктанту
1. Твір написано в стилі...
2. Фольклор якого регіону України використала письменниця у творі?
3. Суперницею Мавки у творі виступає.
4. Бездуховність й обивательську обмеженість утілено в образах.
5. Слова „Я маю в серці те, що не вмирає!” належать.
6. Кого описано в рядках: „ .молодий, дуже білявий, синьоокий, з буйними і разом плавкими рухами; одежа на йому міниться барвами, від каламутно — жовтої до ясно — блакитної і поблискує гострими золотистими іскрами”?
7. Жанр феєрія означає.
8. У які пори року відбуваються події у творі?
9. Розташувати події в правильній послідовності: Лукаш одружується — Мавка не дає Лукашу наточити соку з берези — Мавка перетворюється на вербу — Лісовик перетворює Лукаша на вовкулаку.
10. Кому належать слова: „ Ой лишенько! Іще не починала! Ой мій упадоньку! Що ж ти робила? Нездаренько! Нехтолице! Ледащо!”?
11. Хто до кого казав: „Що лісове, то не погане, сестро, Усякі скарби з лісу йдуть.”?
12. Хто до кого говорив: „І та вже відьма? Ба, та вже судилось відьомською свекрухою вам бути”?.
13. Кому належать слова: „Я з кодлом лісовим не накладаю так, як твій рід рід! Зрубай її, як хочеш, хіба я бороню? Ось на й сокиру”?.
14. Хто до кого звертався: „Заграй, заграй, дай голос мому серцю! Воно ж одно лишилося від мене”?.
15. Хто з героїв ріже свого пальця, щоб урятувати красу Русалки Польової?
16. Лукаша перетворює на вовкулаку...
17. Забирає Мавку під землю...
18. Рятує Мавку, огортаючи вогнем вербу, на яку вона перетворилася.
19. Захищає дуб від охочих його зрубати.
20. Старість та поміркованість у творі символізують.
21. Який музичний інструмент є символом поетичної душі Лукаша?
22. Чий портрет: „Він древній, сивий дід, довге волосся і довга біла борода всуміш з баговинням звисають аж до пояса. Шати на ньому — барви мулу, на голові корона із скойок. Голос глухий, але дужий”?
23. „Не точи! Се кров її. Не пий же крові з сестроньки моєї!” — хто, кому про кого говорить?
24. Чий портрет: „Гарний хлопець у червоній одежі, з червонястим, буйно розвіяним, як вітер, волоссям, з чорними бровами, з блискучими очима”?
Заповнити таблицю „Паспорт твору”
Рід літератури
| |
Жанр
| |
Тема
| |
Ідея
| |
Рік написання
| |
Присвята
| |
Місце, де відбуваються події
| |
Головні герої
| |
Другорядні персонажі
| |
Експозиція
| |
Зав'язка
| |
Розвиток дії
| |
Кульмінація
| |
Розв'язка
| |
Основні символи
|
Шосте квітня
Відповіді до вікторини написатив зошити.
1. Вікторина «Упізнай героя»
1) Я не терплю солом’яного духу!
Я їх топлю, щоб вимити водою
Той дух ненавидний. Залоскочу
Тих натрутнів, як прийдуть!
2) Чудна ти, дочко! Я ж про тебе
дбаю.
Та він тебе занапастив би
тільки,
Потяг би по колючому ножиську
Струмочка лісового, біле тіло
Понівечив та й кинув би самотню
Десь на безвідді.
3) Стій! – не квапся
То ж дядько Лев сидітиме в тій хижі,
А він нам приятель
4) Як цар морський покличе – треба слухать.
На те є служба, сам здоровий
знаєш
5) Сестронько! Зглянься на муку!
Крапельки крові було б для
рятунку доволі.
Що ж? Хіба крові не варта краса?
6)
Будь моя кохана!
Звечора і зрана
Самоцвітні шати
Буду приношати
І віночок плести,
І в таночок вести,
І на крилах нести
7) Що лісове, то не погане,
сестро, -
Усякі скарби з лісу йдуть…
8) А чи не годі вже того грання?
А хто ж обору мав загородити
9) Та, правда, ти сього не
зрозумієш…
Щоб наші людські клопоти збагнути,
то треба справді вирости не в лісі
10) Он чоловіка десь повітря носить,
А ти бідуй з свекрушиськом прокляття, -
Ні жінка, ні вдова - якась покидька!
11) Не зневажай душі своєї цвіту,
Бо з нього виросло кохання наше!
12. Ні! Я живу! Я буду вічно жити!
Я в серці маю те, що не вмирає!
Теорія літератури
Симбіоз ( гр.) – біол. Постійне
або довготривале співжиття організмів різних видів. Зазвичай те, яке
взаємовигідне.
Прагматизм ( гр.) – напрям сучасної філософії,
згідно з яким істинним вважається не те, що відповідає об’єктивній дійсності, а
те, що дає практично корисні результати.
Символ ( гр.) – предмет або
слово, яке умовно виражає суть певного явища. Предмет, тварина, знак стають
символами, коли їх наділяють додатковим, винятково важливим значенням.
Опрацювати матеріал та скласти опорний конспект Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями душі особистості, дійсністю і мрією
Переглянути презентацію та занотувати Образ ЛукашаЛеся Українка. «Лісова пісня». Символічність образів Мавки і дядька Лева – уособлення духовності і краси. Мати Лукаша й Килина – антиподи головній героїні Мавці
Проблеми твору “Лісова пісня”
- духовності людини
- пошуку гармонії в житті
- кохання і зради сімейного життя
- високого пориву душі й буденності
- матеріального і духовного в житті
- життєвого вибору
- роздвоєння душі добра і зла
- внутрішньої свободи людини
- гармонії людини і природи
Опорна схема, яка показує, що композиція твору ґрунтується на
чіткому співпаданні відповідних подій та пір року (Занотувати у
зошитах)
Весна –початок кохання Мавки та Лукаша.
Літо –
розквіт кохання Мавки та Лукаша.
Осінь
– зрада Лукаша, одруження з Килиною; розпач Мавки.
Зима –
Лукаш з вовкулаки стає людиною, жалкує за втраченим.
Мавка гине, залишається тільки її безсмертна душа.
Лукаш замерзає)
1. Образ Мавки чи
Лукаша є трагічнішим?
Образ Лукаша – трагічніший, тому що він не мав злагоди з
самим собою. Наприклад, він зрадив не лише
Мавку, а й себе, зруйнував власне щастя. Він винуватий у всьому сам.
Трагічність образу посилює епізод зустрічі з Долею. Наприкінці Лукаш помирає з
усмішкою на вустах біля Мавки-верби. Він поєднався з коханою у смерті, став
щасливішим, ніж за життя. Тому образ Лукаша є трагічнішим.
2. Чи є у драмі, крім Мавки,
образи гарманійних людей?
У драмі є ще один гармонійний образ.
Це – дядько Лев, тому що він є уособленням мудрості, духовності, розумного
ставлення до природи. Наприклад, він намагається не зашкодити живій природі
(оберігає дуб), уміє ладити з нечистю, захищає Мавку. Отже, дядько Лев живе у
злагоді з природою і тому є гармонійною людиною.
3. Які цінності для міфічних
персонажів найголовніші?
Міфічні персонажі найголовнішими
вважають такі цінності: воля, тому що
без неї життя неможливе, краса, якою все
й вимірюється. Наприклад, Лісовик застерігає Мавку, щоб вона трималась
подалі від людей, а то «ттільки ступиш – і пропала воля», на що Мавка відповідає:
«…то так колись і вітер пропаде».Русалка і «Той, що греблі рве» захоплюється
зовнішньою вродою, Мавка, бажаючи побачити Лукаша, каже: «Він, мабуть, гарний!»
І всі вони люблять яскраве вбрання, порядок у лісі й на озері.
Отже, найголовніші цінності для міфічних
персонажів – воля і краса.
4. Чому мати Лукаша і Килина
не мали щастя самі і не могли дати його
іншим?
Мати Лукаша і Килина не
могли бути щасливими, тому що були сварливими, приземленими, користолюбними, не
помічають ніякої краси, тому і живуть у сварках і злиднях. Наприклад, мати
Лукаша не змогла розпізнати щастя Лукаша у взаєминах з Мавкою, ображала її.
Килина не має нічого святого за душею. Хижа, лицемірна, груба, бездуховна. Для
неї ліс – це дрова, а сопілка – даремна
трата часу.А в житті просто так нічого не буває. Робиш зло – воно ж до тебе і
повернеться.
Отже,
тому Килина і мати Лукаша не мали щастя самі і не могли дати його іншим.
Розвиток конфлікту:
мрія -
реальність
фантастичні істоти -реальні персонажі
життя природи - людські клопоти
Мавка - люди-раби
любов - зрада
високі помисли - буденність
добро, краса - зло
потяг до прекрасного - неволя.
Заповнити опорну схему!!!!!
Образ Мавки як символ добра, духовності й краси (за драмою-феєрією Л. Українки "Лісова пісня")
Образ Мавки уже традиційно в українській літературі вважається втіленням одухотвореної природності, незнищенності людського духу, символом чистого справжнього кохання, щирих природних почуттів. Недарма саме цей образ став одним із вершинних у творчості Лесі Українки, поетеси, чия творчість позначена наявністю складних символістичних художніх структур, пошуками нового естетичного тла для розгортання традиційних міфологічних та легендарних сюжетів.
Мавка є центральним образом у драмі-феєрії "Лісова пісня", і тому досить цікаво прослідкувати за його розгортанням протягом твору. Мавка, від народження будучи істотою природною, несе в собі нерозчленовану міфологічну свідомість, позбавлену таких понять, як смерть, трагічність, зрада і кохання. Усі почуття її позбавлені людської глибини і неоднозначності, двоїстості. Але з часом вона докорінно міняється. Чому? Музика сопілки Лукаша пробуджує у Мавки здатність осягнути драматизм переживання, тобто навчитися жити і вмирати, бути людиною. Ознакою початку переродження лісової істоти є її сльози:
Хіба я плачу?
А справді... Ні-бо!
То роса вечірня.
Заходить сонце.
Музика єднає Мавку з Лукашем, вчить дівчину нових для неї почуттів і дарує обом прекрасний світ кохання:
Ти сам для мене світ, миліший, кращий,
ніж той, що досі знала я, а й той
покращав, відколи ми поєднались...
Однак поступово рай для Мавки перетворюється на пекло, тому що вона не може органічно увійти у світ людини, зрозуміти її приземлені інтереси, перебороти в собі незнищенне прагнення до життя.
Під впливом нового почуття Мавка намагається перейнятися людськими клопотами, стати звичайною сільською дівчиною, щоб здаватися кращою Лукашевій матері, та врешті й самому Лукашеві, який поступово починає дивитися на все материними очима. Однак, пішовши жати, вона не може зруйнувати красу природи, вбити живу істоту. Тому, як не намагається вона вписатися в людське побутове життя, воно виштовхує 'її, як щось чужорідне. Мавка ніби втілює притаманне природі бажання зберегти усе живе, що вона витворила. І цю свою доброту дівчина переносить і на людей. Вона не може зненавидіти Лукаша навіть після його зради, не може помститися йому, а навпаки, рятує, хоч і в досить своєрідний спосіб. Мавка забирає Лукаша із людського життя, але дає йому життя вічне, наближаючи його до прекрасних джерел вічного добра, незнищенної краси:
О, не журися за тіло!
Ясним вогнем засвітилось воно,
чистим, палючим, як добре вино,
вільними іскрами в небо злетіло...
Які цінності утверджує образ Мавки? Ціною страти тілесного безсмертя, можливості вічного відтворення разом з природою у тій же подобі юної дівчини, красуні, лісової царівни вона отримала вічну душу, яка може відчувати, любити, набула голосу, що вічний, як музика. Чи не стало це для неї найважливішим? Чи, навпаки, вона відчула невимовну втрату? Ні, Мавка цілком розуміє, що найбільше щастя для людської, саме людської душі, — це віддавати:
Будуть приходити люди,
вбогі й багаті, веселі й сумні,
радощі й тугу нестимуть мені,
їм промовляти душа моя буде.
Я обізвуся до них
шелестом тихим вербової гілки,
голосом ніжним тонкої сопілки,
смутними росами з вітів моїх.
І Мавка хоче віддати людям усю ту красу мистецтва й музики, яка перетворила її на людину, яка дала їй можливість пережити горе й радість, любов і зраду, що поглибила її:
Я їм тоді проспіваю
все, що колись ти для мене співав,
ще як напровесні тут вигравав,
мрії збираючи в гаю...
Грай же, коханий, благаю!
Цей останній акорд драми-феєрії "Лісова пісня" є максимально життєстверджуючим, незважаючи на те, що головні герої гинуть.. Не гине їхнє вічне кохання, прекрасними залишаються їхні душі, тому що Мавка рятує Лукаша від духовного зубожіння, витягає його душу з прірви щоденної побутової "гризоти", духовних "злиднів". Дійсно, образ лісової красуні є втіленням вічного добра й краси, того, що шукають люди все-своє життя, чого прагнуть як найвищої цінності. І нехай твір Лесі Українки називають утопією, ми все ж віримо, що в людині завжди має перемагати прекрасне, що людина вища за побутові інтереси, треба тільки надати їй можливість відчути себе Людиною.
19.03.2020
Тема: Леся Українка.(«Слово, чому ти не твердая криця…», «Мріє, не зрадь», «Стояла я і слухала весну…»
Перегляд відео Леся Українка - Слово, чому ти не твердая криця..? , "Стояла я і слухала весну...", "Мріє, не зрадь!"
Написати літературний паспорт кожної поезії.
Виконати літературний диктант
за
збіркою Лесі Українки «На крилах пісень»
1.
Рік виходу збірки.
2.
За яким принципом побудована збірка?
3.
З чого складається?
4.
Перерахуйте найвідоміші цикли поезій збірки.
5.
«Подорож до моря» присвячений …
6.
«Сім струн» присвячено …
7.
Перерахуйте, у яких
жанрах написаний цикл «Сім струн».
8.
Другу збірку Лесі Українки «Думи і мрії» відкриває цикл ...
9.
Поезія «Давня
казка» входить
до циклу …
10. «Невільничі пісні» - цикл … лірики.
11. Вірш «І
все-таки до тебе думка лине» входить до циклу …
12. Назва циклу, що містить
відгомін революційних подій початку XX століття.
Бажаю натхнення!
Шановні десятикласники!
Тема сьогоднішнього уроку Леся Українка. Збірка поезій «На крилах пісень», її висока оцінка І.Франком. Основні цикли поезій. Неоромантизм як основа естетичної позиції Лесі Українки. «Contra spem spero!» як світоглядна декларація сильної, вольової особистості.
Перегляньте, будь ласка, відео про поетесу та її творчість, законспектуйте.
ЖИТТЯ І ТВОРЧІСТЬ ЛЕСІ УКРАЇНКИ. ЧАСТИНА І
ЖИТТЯ І ТВОРЧІСТЬ ЛЕСІ УКРАЇНКИ. ЧАСТИНА ІІ
ЛЕСЯ УКРАЇНКА. “CONTRA SPEM SPERO!” ЯК СВІТОГЛЯДНА ДЕКЛАРАЦІЯ СИЛЬНОЇ ВОЛЬОВОЇ ОСОБИСТОСТІ
Опрацюйте матеріал підручника .
Скласти паспорт твору, обов'язково розкривши значення символів твору.
Вивчити вірш напам'ять.
тест М Коцюбинський Тіні...
тест М Коцюбинський Інтермеццо
Театр корифеїв
Дебют Марії Заньковецької в театрі корифеїв
онлайн тести Мартин Боруля


Немає коментарів:
Дописати коментар