Вісімнадцяте березня
Тема:Тренувальні
вправи на визначення другорядних членів речення
Спочатку запишіть, уставляючи пропущені букви.
Історія ж..ве в наш..й мові, в наш..й пісні. Слово доносить нам з гл..бини ст..літь пристрасті, рад..сті, сп..діванки й горе наш..х предків.
Діти, перегляньте, будь ласка, відео Головні члени речення та Другорядні члени речення. Сподіваюсь, вам не тільки сподобалось, але ви й згадали теоретичний матеріал.
Творчий диктант
► Поширте запропоновані речення:
а) додатком
Два століття козаки захищали …
Запорозькі козаки були сміливими …
б) означенням
… воїни славилися на багато країн.
Як … лицарі, захищали Україну козаки.
в) обставиною
Запорожці одягалися …
Козаки завжди поводили себе …
Виділіть головні та другорядні члени в кожному реченні.
1. Реве та стогне Дніпр широкий, сердитий вітер завива. 2. Усе буйніше розквітала весна. 3. Пропливають зорі України над моїм розчиненим вікном. 4. Пролісок пробив листок торішній. 5. Веселе сонечко ховалось у веселих хмарах весняних.
Складіть схеми вказаних речень.
1. Явори посадила сестра при дорозі. 2. У полі холод став відчутнішим. 3. Незабаром сюди мав прийти учитель. 4. На підлозі бавились дітки. 5. Дніпро — найбільша ріка України. За лісом широкі поля поволі й лагідно спускалися вниз.
(Як у вправі 446).
Шановні п'ятикласники! Продовжуємо навчатися дистанційно.
Тема сьогоднішнього уроку: Тренувальні вправи на визначення другорядних членів речення.
Спочатку перегляньте відео і згадайте теоретичний матеріал Підготовка до ЗНО з української мови: Другорядні члени речення ч.1 / ZNOUA
Потім ще раз прочитайте параграф 37.
Виконайте гру "Так-ні". (Ставите номер завдання і пишете так або ні).
• 1. Словосполучення і
речення вивчає такий розділ науки про мову, як Синтаксис.
• 2. Словосполучення
складається із рівноправних слів.
•
3. До словосполучень
не можуть належати підмет з присудком.
• 4. Змістовний зв’язок
у словосполученні встановлюється питанням, яке ставиться від головного до
залежного слова.
• 5. Речення є засобом
вираження думки.
• 6. Граматична основа
складається з підмета та означення.
• 7. Другорядні члени
речення – це додаток, означення та обставина.
• 8. Членами речення не
виступають іменники, прийменники, сполучники.
• 9. Обставина – це
головний член речення, що вказує на предмет і відповідає на запитання хто? що?
• 10 Додаток – це
самостійна частина мови, що вказує на ознаку дії і відповідає на запитання як?
де? куди? звідки?
• 11. Означення – це
другорядний член речення, що вказує на ознаку предмета і відповідає на
запитання який? яка? яке? які?
• 12. Другорядні члени
речення поширюють головні.
Ø Завдання 3. Прочитати текст, виписати додатки, визначити їх відмінки.
Вишиванкою називають вишиту сорочку. З давніх-давен
вважали , що вона захищає нас від усілякого лиха, наділяє нас цілющою силою
рідної землі. Оберегом у давнину був і дівочий вінок. Він мав захищати
дівчат від лихого ока і недуг. У вінок заплітали дванадцять квіток і різнокольорові
стрічки.
Ø Завдання 2. Поширити речення другорядними членами. Підкреслити всі члени речення. • На свята українці готують… .
•
Вареники
були … .
•
…
давали всіляке печиво, цукерки.
•
… борщ
готує моя ненька.
•
Пампушки
з часником – це … традиція у моїй родині.
Перше речення охарактеризувати у дужках (за метою висловлення (розповідне, питальне, спонукальне), за емоційним забарвленням (окличне чи неокличне), за будовою (просте чи складне), за наявність головних членів речення (односкладне чи двоскладне), за наявністю другорядних членів речення (поширене чи непоширене)).
Ø Завдання 3. Прочитати текст, виписати додатки, визначити їх відмінки.
Вишиванкою називають вишиту сорочку. З давніх-давен
вважали , що вона захищає нас від усілякого лиха, наділяє нас цілющою силою
рідної землі. Оберегом у давнину був і дівочий вінок. Він мав захищати
дівчат від лихого ока і недуг. У вінок заплітали дванадцять квіток і різнокольорові
стрічки.
Виконані завдання присилайте на електронну пошту чи на вайбер. ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Для перевірки і виставлення оцінок.
Бажаю всім успіхів та здоров'я!
Контрольна робота № 6. «Фонетика. Графіка. Орфографія. Орфоепія. (Частина ІІІ)».
Тестування
Мета: з’ясувати
рівень здобутих учнями знань з орфографії: подвоєння букв на позначення збігу
однакових приголосних звуків, вимова та написання слів із подовженими м’якими
приголосними, написання слів іншомовного походження; розвивати логічне
мислення, пам’ять, удосконалювати навички самостійної роботи
Очікувані
результати: учні усвідомлюють, що вивчають фонетика, графіка, орфоепія, орфографія;
застосовують на практиці здобуті знання.
Обладнання: тестові
завдання у двох варіантах
Тип уроку: контроль і
корекція знань, умінь і навичок.
§ І. Мотивація навчальної діяльності школярів.
Оголошення теми й мети уроку
Вступне слово
вчителя.
Сьогодні ви виконаєте
контрольну роботу з теми «Фонетика. Графіка. Орфографія. Орфоепія». Намагайтеся
бути зібраними й уважними. Бажаю вам успіхів!
§ ІІ. Основний зміст роботи
Проведення
контрольного тестування.
1) Інструктаж щодо виконання тестових завдань.
Ознайомлення
п’ятикласників із критеріями оцінювання тестових завдань: за правильне
виконання завдань № 1–6 (початковий та середній рівні) учні отримують по
1 балу; за правильне виконання завдань № 7–8 (достатній рівень) — по
1,5 бала; за виконання завдання № 9 (високий рівень) максимальна
оцінка — 3 бали.
2) Виконання учнями тестових завдань.
Контрольна робота з теми: «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» (ІІІ частина)
Тестово-практичні завдання
І варіант
1. Знайти рядок слів, у яких букв більше, ніж
звуків:
а) сіль, морський, джміль, знання; б) сімейка, будівля, дзвінок, щит;
в) щавель, мілина, гість, лялька;
а) сіль, морський, джміль, знання; б) сімейка, будівля, дзвінок, щит;
в) щавель, мілина, гість, лялька;
2.
Укажіть слово, у якому подвоєння приголосних звуків відбувається на межі
префікса та кореня.
А осінній Б Аллин В ллється Г безземельний
3. Знайти рядок слів, у яких м’який знак і апостроф не
вживаються:
а) підребер..я, бул..йон, ст..ожка, п..єса; б) медв..яний, кур..йозний, жовч.., мен..ше;
в) матір..ю, черв..як, різ..бяр, Маньчжурія; г) п..ятизлотник, заход..те, дон..чин, скрин..ці.
а) підребер..я, бул..йон, ст..ожка, п..єса; б) медв..яний, кур..йозний, жовч.., мен..ше;
в) матір..ю, черв..як, різ..бяр, Маньчжурія; г) п..ятизлотник, заход..те, дон..чин, скрин..ці.
4. Знайти речення, у яких треба вжити у.
а) В (У) нього не розживешся і серед зими льоду.
а) В (У) нього не розживешся і серед зими льоду.
б)
Скоро заб’ється їжак (в)у своє кубло на (у)всю зиму.
в)
До весняного сонечна (в)(у)сю зиму просить їжак .
г) Навчання (у)(в) щасті прикрашає, а (у)(в) нещасті потішає.
д) Від спеки (у)(в)день ховається, а (в)(у)вечері від комарів.
г) Навчання (у)(в) щасті прикрашає, а (у)(в) нещасті потішає.
д) Від спеки (у)(в)день ховається, а (в)(у)вечері від комарів.
5. Знайти групу слів, у яких можливе чергування приголосних
звуків при словозміні:
а) вухо, книга, берег, кошик; б) деревина, плюскіт, мішок, небо;
в) нога, козак, султан, долоня; г) шепіт, коса, жито, серце.
а) вухо, книга, берег, кошик; б) деревина, плюскіт, мішок, небо;
в) нога, козак, султан, долоня; г) шепіт, коса, жито, серце.
6. Знайти групу слів, у яких можливе чергування голосних:
а) писар, віл, воля, сік; б) лазити, носити, замітати, слово;
в) ворона, тонкий, вихователь, вітер; г) чотири, чіпляти, доба, вдома.
а) писар, віл, воля, сік; б) лазити, носити, замітати, слово;
в) ворона, тонкий, вихователь, вітер; г) чотири, чіпляти, доба, вдома.
7. Укажіть слово, у якому в орудному відмінку однини відбувається подовження
приголосних.
А ніч Б любов В старість Г пристрасть
8. Укажіть
групу слів, у всіх словах якої є подвоєння приголосних звуків.
А розріс..я, скрин..я Б жит..єпис, об..ити
В безсмерт..я, священ..ик Г колос..я, запрошен..ий
9. У якому з рядків усі слова пишемо без знака м’якшення?
А Він..ця, радіс..тю, рибал..чин, вил..є, розкіш.., пят..сот;
Б сіл..ю, пишеш.., учительці, Уман..щина, спіл..нота;
В нян..ці, зустрічаєш..ся, піс..ня,
віс..тю, шіст..сот.
10. У якому рядку всі слова пишемо з апострофом?
А Лук..янець, зв..язківець, мавп..ячий, зор..яний;
Б матір..ю, від..їздом, розм..якшити, дит..ясла;
В з..явитися, дух..мяний, торф..яний, об..єднатися.
11. У якому рядку чергування у/в розрізняє значення слів?
А Враз, втриматися,
ударити, вступ; Б вживатися, вправа, удача, узимку;
В вбігти, уміти, ввійти, уболівати.
12. У якому рядку всі слова записано правильно?
А Розхвилювався, безчестний, відкриття, передчасний;
Б безкорисливий, зкривдити, роспитати, стурбований;
В сфотографувати, зрозуміти, безпричинний, тижневий.
Практичні
завдання
1.Спишіть
слова, вставте, де потрібно м'який знак. Підкресліть орфограми. 1,5
Низ...ко, мен…ший, л…отчик, нул…овий, піс…ня,
гарнесен…кий, прос…ба, купаєт…ся,
нян…чити, біл…ше, стіл…ці, різ…бяр.
2. Дані слова розподілити у дві колонки: з апострофом і без
нього. Підкресліть орфограми. . 1,5 (0,125)
Лук…ян, моркв…яний, матір…ю, тьм…яний, мавп…ячий, з…їсти,
бур…я, з…їзд, черв…як, полум…я, солов…ї, р…ясно.
3. Спишіть слова, уставляючи пропущені голосні букви. Підкресліть орфограми.
Ч…брець, пш…но, ч…ж,
щ…тка, х…жак, ч…пляти, вч…рашній, п…кти,
кам…ня, г…дкий, приг…нати, гор…зонт. 1,5
4. Поставте подані слова у форму
орудного відмінка однини, підкресліть вивчену орфограму. . 1,5 (0,125)
Мідь, досконалість,
тінь, матір, незалежність, ніч, любов, радість, піч, старість, кров, річ.
Контрольна робота з теми: «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» (ІІІ частина)
Тестово-практичні завдання
ІІ варіант
1.
Знайти рядок слів, у яких букв більше, ніж звуків:
а) повір’я, щеня, доня; б) ґудзик, больовий, Рафаель, ось;
в) тінь, стаття, дзвінок, сільський; г) відсоток, епоха, майка, вікно.
а) повір’я, щеня, доня; б) ґудзик, больовий, Рафаель, ось;
в) тінь, стаття, дзвінок, сільський; г) відсоток, епоха, майка, вікно.
2. Укажіть слово, у якому подвоєння приголосних звуків
відбувається на межі префікса та кореня.
А лляний Б розрісся В віддзеркалювати Г Ганнин
3.
Знайти рядок слів, у яких м’який знак і апостроф не вживаються:
а) піч.., бур..як, мавп..ячий, весел..чин; б) п..ята, р..са, тім..я, л..одовик;
в) Соловй..ов, зів..ялий, жен..жен.., матір..ю; г) р..ясно, моркв..яний, рибал..чин, ковз..кий.
а) піч.., бур..як, мавп..ячий, весел..чин; б) п..ята, р..са, тім..я, л..одовик;
в) Соловй..ов, зів..ялий, жен..жен.., матір..ю; г) р..ясно, моркв..яний, рибал..чин, ковз..кий.
4. Знайти речення, у яких треба вжити зі, зо.
а) Челядь над’їхала (з,зі,зо) степу (З газети).
а) Челядь над’їхала (з,зі,зо) степу (З газети).
Б)
У дитинстві завжди (з, зі,зо) мною була бабуся Орися.
в) Не будуть жнива (з,зі,зо) доброго дива
в) Не будуть жнива (з,зі,зо) доброго дива
г)
(З, зі, зо) поганої трави не буде доброго сіна
5. Знайти групу слів, у яких можливе чергування приголосних
звуків при словозміні:
а) щастя, кінь, свічка, аспірант; б) жаль, козак, гігант, користь;
в) східці, сік, корінь, подяка; г) рука, рік, капелюх, пшениця.
а) щастя, кінь, свічка, аспірант; б) жаль, козак, гігант, користь;
в) східці, сік, корінь, подяка; г) рука, рік, капелюх, пшениця.
6. Знайти групу слів, у яких можливе чергування голосних:
а) річ, радість, пекти, бджола; б) сім’я, затінок, стеля, брів;
в) сніг, піч, гора, зоря; г) промінь, юність, ополонка, голуб.
а) річ, радість, пекти, бджола; б) сім’я, затінок, стеля, брів;
в) сніг, піч, гора, зоря; г) промінь, юність, ополонка, голуб.
7. У якому рядку
чергування у/в розрізняє значення слів?
А Враз, втриматися, ударити, вступ; Б вживатися, вправа, удача, узимку;
В вбігти, уміти, ввійти, уболівати.
8. У
якому рядку порушено чергування у//в, і//й?
А Земля й небо; пішла в школу; У Ялті проходить зустріч.
Б батько і син; поїхали у Львів; зайшла в клас;
В прочитала у творі, зрозуміти й опрацювати; В Одесі
заморозки.
9 Укажіть групу слів, у всіх словах якої є подвоєння
приголосних звуків.
А памороз..ю, кут..я Б над..ністрянський, лимон..ий
В військ..омат, радіст..ю Г ріл..я, глин..яний
10. У якому рядку всі слова пишемо зі знаком м’якшення?
А Донец..кий, ган..ба, швец.., тон..ший; Б різ..бяр, т..мяний, нєн..чин,
робит..ся;
В корис..тю, дівчинон..ці, на пис..мі, кін..чик.
11. У якому рядку допущено орфографічні помилки в написанні слів?
А Пам’ять, пів’яблука, Лук’яненко, солов’їний;
Б з’явитися, черв’як, довір’я, святкувати;
В возз’єднання, верб’я, пів’ящика, підгір’я.
12. Укажіть слово, у якому в орудному відмінку однини
відбувається подовження приголосних.
А відповідальність Б піч В молодість
Г верф
Практичні
завдання
1.
Дані слова розподілити у дві колонки: з апострофом і без
нього. Підкресліть орфограми. 1,5 (0,125)
П…юре, під…їзд, духм…яний, в…язати, цв…ях, без…язикий,
мавп…ячий, моркв…яний, сім…я , Лук…янчук,
бур…яковий, п…єса.
2.Спишіть слова, вставте, де
потрібно м'який знак. Підкресліть орфограми.
1,5
Спіл…ний,
нян...ка, лял…чин, Натал..ці, син…ого, Хар…ків, нул…овий, хвалит…ся, камінець…,
піс…ня, міл…йон, турец…кий.
3. Спишіть слова, уставляючи пропущені
голосні букви. Підкресліть орфограми.
Веч..ри, пож…вк,
щ…тка, заг…нути, ж…ночий, к…шка, дж…рельний, вч…рашній,
с…реда, пш…ниця,
ч…тири, ч…ткий. . 1,5 (0,125)
4. Поставте
подані слова у форму орудного відмінка однини, підкресліть вивчену орфограму. . 1,5 (0,125)
Велич, любов, старанність,
пам’ять, молодь ,сіль, кров, молодість, річ, жовч, піч, матір.
§ ІІІ. Домашнє завдання, інструктаж щодо його
виконання
1) Повторити теоретичний матеріал
§ ІV. Підсумок уроку
1. Інтерактивна вправа «Мікрофон».
— Сьогодні на уроці
для мене найскладнішим було…
2. Діагностика емоційного стану учнів.
Учитель пропонує учням
визначити свій теперішній душевний емоційний стан у градусах, прикріпивши свою
кольорову картку (кольоровий магніт) до зображеного на дошці градусника (шкала
градусника дорівнює від 0 до +12). Оцінка загальної картини та висловлення
вражень від градусника.
Контрольна робота з теми: «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» (ІІІ частина)
Тестово-практичні завдання
І варіант
1. Знайти рядок слів, у яких букв більше, ніж
звуків:
а) сіль, морський, джміль, знання; б) сімейка, будівля, дзвінок, щит;
в) щавель, мілина, гість, лялька;
а) сіль, морський, джміль, знання; б) сімейка, будівля, дзвінок, щит;
в) щавель, мілина, гість, лялька;
2.
Укажіть слово, у якому подвоєння приголосних звуків відбувається на межі
префікса та кореня.
А осінній Б Аллин В ллється Г безземельний
3. Знайти рядок слів, у яких м’який знак і апостроф не
вживаються:
а) підребер..я, бул..йон, ст..ожка, п..єса; б) медв..яний, кур..йозний, жовч.., мен..ше;
в) матір..ю, черв..як, різ..бяр, Маньчжурія; г) п..ятизлотник, заход..те, дон..чин, скрин..ці.
а) підребер..я, бул..йон, ст..ожка, п..єса; б) медв..яний, кур..йозний, жовч.., мен..ше;
в) матір..ю, черв..як, різ..бяр, Маньчжурія; г) п..ятизлотник, заход..те, дон..чин, скрин..ці.
4. Знайти речення, у яких треба вжити у.
а) В (У) нього не розживешся і серед зими льоду.
а) В (У) нього не розживешся і серед зими льоду.
б)
Скоро заб’ється їжак (в)у своє кубло на (у)всю зиму.
в)
До весняного сонечна (в)(у)сю зиму просить їжак .
г) Навчання (у)(в) щасті прикрашає, а (у)(в) нещасті потішає.
д) Від спеки (у)(в)день ховається, а (в)(у)вечері від комарів.
г) Навчання (у)(в) щасті прикрашає, а (у)(в) нещасті потішає.
д) Від спеки (у)(в)день ховається, а (в)(у)вечері від комарів.
5. Знайти групу слів, у яких можливе чергування приголосних
звуків при словозміні:
а) вухо, книга, берег, кошик; б) деревина, плюскіт, мішок, небо;
в) нога, козак, султан, долоня; г) шепіт, коса, жито, серце.
а) вухо, книга, берег, кошик; б) деревина, плюскіт, мішок, небо;
в) нога, козак, султан, долоня; г) шепіт, коса, жито, серце.
6. Знайти групу слів, у яких можливе чергування голосних:
а) писар, віл, воля, сік; б) лазити, носити, замітати, слово;
в) ворона, тонкий, вихователь, вітер; г) чотири, чіпляти, доба, вдома.
а) писар, віл, воля, сік; б) лазити, носити, замітати, слово;
в) ворона, тонкий, вихователь, вітер; г) чотири, чіпляти, доба, вдома.
7. Укажіть слово, у якому в орудному відмінку однини відбувається подовження
приголосних.
А ніч Б любов В старість Г пристрасть
8. Укажіть
групу слів, у всіх словах якої є подвоєння приголосних звуків.
А розріс..я, скрин..я Б жит..єпис, об..ити
В безсмерт..я, священ..ик Г колос..я, запрошен..ий
9. У якому з рядків усі слова пишемо без знака м’якшення?
А Він..ця, радіс..тю, рибал..чин, вил..є, розкіш.., пят..сот;
Б сіл..ю, пишеш.., учительці, Уман..щина, спіл..нота;
В нян..ці, зустрічаєш..ся, піс..ня,
віс..тю, шіст..сот.
10. У якому рядку всі слова пишемо з апострофом?
А Лук..янець, зв..язківець, мавп..ячий, зор..яний;
Б матір..ю, від..їздом, розм..якшити, дит..ясла;
В з..явитися, дух..мяний, торф..яний, об..єднатися.
11. У якому рядку чергування у/в розрізняє значення слів?
А Враз, втриматися,
ударити, вступ; Б вживатися, вправа, удача, узимку;
В вбігти, уміти, ввійти, уболівати.
12. У якому рядку всі слова записано правильно?
А Розхвилювався, безчестний, відкриття, передчасний;
Б безкорисливий, зкривдити, роспитати, стурбований;
В сфотографувати, зрозуміти, безпричинний, тижневий.
Практичні
завдання
1.Спишіть
слова, вставте, де потрібно м'який знак. Підкресліть орфограми. 1,5
Низ...ко, мен…ший, л…отчик, нул…овий, піс…ня,
гарнесен…кий, прос…ба, купаєт…ся,
нян…чити, біл…ше, стіл…ці, різ…бяр.
2. Дані слова розподілити у дві колонки: з апострофом і без
нього. Підкресліть орфограми. . 1,5 (0,125)
Лук…ян, моркв…яний, матір…ю, тьм…яний, мавп…ячий, з…їсти,
бур…я, з…їзд, черв…як, полум…я, солов…ї, р…ясно.
3. Спишіть слова, уставляючи пропущені голосні букви. Підкресліть орфограми.
Ч…брець, пш…но, ч…ж,
щ…тка, х…жак, ч…пляти, вч…рашній, п…кти,
кам…ня, г…дкий, приг…нати, гор…зонт. 1,5
4. Поставте подані слова у форму
орудного відмінка однини, підкресліть вивчену орфограму. . 1,5 (0,125)
Мідь, досконалість,
тінь, матір, незалежність, ніч, любов, радість, піч, старість, кров, річ.
,
Контрольна робота з теми: «Фонетика. Графіка.
Орфоепія. Орфографія» (ІІІ частина)
Тестово-практичні завдання
ІІ варіант
1.
Знайти рядок слів, у яких букв більше, ніж звуків:
а) повір’я, щеня, доня; б) ґудзик, больовий, Рафаель, ось;
в) тінь, стаття, дзвінок, сільський; г) відсоток, епоха, майка, вікно.
а) повір’я, щеня, доня; б) ґудзик, больовий, Рафаель, ось;
в) тінь, стаття, дзвінок, сільський; г) відсоток, епоха, майка, вікно.
2. Укажіть слово, у якому подвоєння приголосних звуків
відбувається на межі префікса та кореня.
А лляний Б розрісся В віддзеркалювати Г Ганнин
3.
Знайти рядок слів, у яких м’який знак і апостроф не вживаються:
а) піч.., бур..як, мавп..ячий, весел..чин; б) п..ята, р..са, тім..я, л..одовик;
в) Соловй..ов, зів..ялий, жен..жен.., матір..ю; г) р..ясно, моркв..яний, рибал..чин, ковз..кий.
а) піч.., бур..як, мавп..ячий, весел..чин; б) п..ята, р..са, тім..я, л..одовик;
в) Соловй..ов, зів..ялий, жен..жен.., матір..ю; г) р..ясно, моркв..яний, рибал..чин, ковз..кий.
4. Знайти речення, у яких треба вжити зі, зо.
а) Челядь над’їхала (з,зі,зо) степу (З газети).
а) Челядь над’їхала (з,зі,зо) степу (З газети).
Б)
У дитинстві завжди (з, зі,зо) мною була бабуся Орися.
в) Не будуть жнива (з,зі,зо) доброго дива
в) Не будуть жнива (з,зі,зо) доброго дива
г)
(З, зі, зо) поганої трави не буде доброго сіна
5. Знайти групу слів, у яких можливе чергування приголосних
звуків при словозміні:
а) щастя, кінь, свічка, аспірант; б) жаль, козак, гігант, користь;
в) східці, сік, корінь, подяка; г) рука, рік, капелюх, пшениця.
а) щастя, кінь, свічка, аспірант; б) жаль, козак, гігант, користь;
в) східці, сік, корінь, подяка; г) рука, рік, капелюх, пшениця.
6. Знайти групу слів, у яких можливе чергування голосних:
а) річ, радість, пекти, бджола; б) сім’я, затінок, стеля, брів;
в) сніг, піч, гора, зоря; г) промінь, юність, ополонка, голуб.
а) річ, радість, пекти, бджола; б) сім’я, затінок, стеля, брів;
в) сніг, піч, гора, зоря; г) промінь, юність, ополонка, голуб.
7. У якому рядку
чергування у/в розрізняє значення слів?
А Враз, втриматися, ударити, вступ; Б вживатися, вправа, удача, узимку;
В вбігти, уміти, ввійти, уболівати.
8. У
якому рядку порушено чергування у//в, і//й?
А Земля й небо; пішла в школу; У Ялті проходить зустріч.
Б батько і син; поїхали у Львів; зайшла в клас;
В прочитала у творі, зрозуміти й опрацювати; В Одесі
заморозки.
9 Укажіть групу слів, у всіх словах якої є подвоєння
приголосних звуків.
А памороз..ю, кут..я Б над..ністрянський, лимон..ий
В військ..омат, радіст..ю Г ріл..я, глин..яний
10. У якому рядку всі слова пишемо зі знаком м’якшення?
А Донец..кий, ган..ба, швец.., тон..ший; Б різ..бяр, т..мяний, нєн..чин,
робит..ся;
В корис..тю, дівчинон..ці, на пис..мі, кін..чик.
11. У якому рядку допущено орфографічні помилки в написанні слів?
А Пам’ять, пів’яблука, Лук’яненко, солов’їний;
Б з’явитися, черв’як, довір’я, святкувати;
В возз’єднання, верб’я, пів’ящика, підгір’я.
12. Укажіть слово, у якому в орудному відмінку однини
відбувається подовження приголосних.
А відповідальність Б піч В молодість
Г верф
Практичні
завдання
1.
Дані слова розподілити у дві колонки: з апострофом і без
нього. Підкресліть орфограми. 1,5 (0,125)
П…юре, під…їзд, духм…яний, в…язати, цв…ях, без…язикий,
мавп…ячий, моркв…яний, сім…я , Лук…янчук,
бур…яковий, п…єса.
2.Спишіть слова, вставте, де
потрібно м'який знак. Підкресліть орфограми.
1,5
Спіл…ний,
нян...ка, лял…чин, Натал..ці, син…ого, Хар…ків, нул…овий, хвалит…ся, камінець…,
піс…ня, міл…йон, турец…кий.
3. Спишіть слова, уставляючи пропущені
голосні букви. Підкресліть орфограми.
Веч..ри, пож…вк,
щ…тка, заг…нути, ж…ночий, к…шка, дж…рельний, вч…рашній,
с…реда, пш…ниця,
ч…тири, ч…ткий. . 1,5 (0,125)
4. Поставте
подані слова у форму орудного відмінка однини, підкресліть вивчену орфограму. . 1,5 (0,125)
Велич, любов, старанність,
пам’ять, молодь ,сіль, кров, молодість, річ, жовч, піч, матір.
Члени речення
Немає коментарів:
Дописати коментар