6 клас мова

Тридцяте квітня

Уживання займенників для зв"язку речень у тексті. Навчальне аудіювання тексту. Тренувальні вправи.
Повторіть наголоси, випишіть слова з наголосами. 

День настав – бери весло:
завчасУ ввійти в руслО,
пострибАти на нозі
і підняти жалюзІ,
зОзла дрОва занестИ,
зрання дОньку завезтИ
і з жадобою в пізнАнні
вІрші вивчити з читАння,
знати зАгадки й завдАння
і помОвчати в зібрАнні,
до вітчИма – із поваги,
цЕнтнер кинути на вАги,
сум в піцЕрії лишити,
каву з пОдругою пити
і стрибАти без упину,
у мерЕжі гнути спИну.
Звечора на кухні рух
І вишИваний фартУх,
з кулінАрії ось книжка,
Оцет, кУрятина, кИшка,
В фОльгу кАмбалу тепер,
нАчиночка в осетЕр,
піалА, чорнОслив, лАте –
пОдругу почастувати.
ЧерговИй, щодобовИй..
Завтра буде день новИй!
І румунка, й українка –
цей фенОмен зветься жінка! 


Вставити пропущені займенники.

У мене є товариш Сергійко. Я сиджу з ... за одною партою. Сергій дуже добре вчиться. Недавно про ... писали в стінгазеті. По дорозі в школу я завжди заходжу за ... Ми йдемо через парк. В ... багато квітів і зелені. За ... розташована школа.

Аудіювання:
Прочитайте текст і виконайте тести після тексту


Як садили сад

         Зніяковілий Максюшко підвівся, не розуміючи, навіщо його викликають. Він взагалі червонів і губився перед класом, бо навчався в 301-й школі недавно, з весни цього року, а друге, - мав таку звичку: хто б і про що його не питав – м`явся і невиразно мугикав. Мабуть, у глибині душі він страждав від того, що такий удався ( йому здавалося – некрасивий ): рудий, найдовший у класі, а ніс – ота розплескана кирпа, над якою люблять сміятися дівчатка. Одне слово, тримався він за спинами інших і не любив, що його викликали. А якщо це й траплялось, як зараз, то незграбно ставав коло дошки й кам`янів, і слова з нього треба було витягувати силою.
      - Розкажи нам, Максюшко, - звернувся до Миколи директор, - як ви з батьком розводили сад на Березняках.
       Хлопець переступив з ноги на ногу, знизав плечима: а про що, мовляв, тут розказувати ?
              - Ви знаєте, Максюшко не з балакучих людей. Я за нього буду говорити, - сказав директор. – батько у Максюшки відомий нейрохірург, перевели його весною на роботу в обласну лікарню, і тут дали квартиру на березі Дніпра. І жили вони над самою водою. А там товща прибережного піску – п`ять метрів.
                Той мугикнув, неохоче кивнув головою: мовляв, так.
           - Чистий пісок там, як пересіяний. Намитий з Дніпра. Ніколи й нічого на такому піску не росте – навіть лоза. Уявляєте: виріс на березі новий багатоквартирний будинок, облицьований білою плиткою. Гарний будинок, чудові квартири, а тільки біда – голо кругом, самі кучугури піску. І зелені – ані кущика. А тепер, якби ви побачили, що там за рай: на піску – фруктовий  сад, бузкова алея, розарій, повно квітів. Правильно я кажу, Максюшко ?
               - Правильно, - кивнув той, нахмурив руде обличчя й почервонів.
              - Ну, гаразд, - промовив директор. – Я розповім. Садили дерева так. Приходив батько з роботи, кликав сусіда ( теж лікаря ), брав Миколу, та й виходили втрьох у двір. А ями там, у сипучому піску, треба копати на прості, а цілі котловани, щоб потім заповнити їх землею. І носили торф, мул, чорнозем аж із лугу. Корзинами, відрами, мішечками тягали, хто як міг. По скільки ти, Миколо, приносив відер мулу?
                - Ну, відер, може по двісті.
                - Ого ! – сказав хтось із дівчат.
              - Не применшуй, не применшуй, Миколо! Батько говорив – по триста відер з гаком. І мозолі були в тебе, голубчику, на руках, як у коваля. Скоро весь будинок захопився озелененням, виходили у двір і діти, й старі. А спершу тільки ви втрьох копались. Батько казав: найкраща агітація – виходь і роби. Та й поливали спочатку самі. По скільки ти відер води приносив ?
             - Відер по десять. Тільки дерев багато, та й поливати часто треба – двічі або тричі на тиждень.
           - І ви з Дніпра воду носили, правда ? Щоб не витрачати питної… То новий район. У перший рік і для людей там води не вистачало. І доводилось Миколі тягати воду з річки для поливання. Так, Миколо ?
                - Умгу, - підтвердив той.
                - І як ваш сад, розрісся на піску ?
                - Росте ! Кругом зелено, - жвавіше буркнув Максюшко.
                - А той ряд яблунь – білий налив – уже почав родити ?
         - Гарно вродив цього літа. От-такі яблука ! – І Максюшко просяяв рудим вугластим обличчям, ніби він тримав у руках і показував усьому класові, налите соком, запахуще яблуко.
                                                                                                         ( 500 слів )
                                                                                                        За В. Близнецем.

Тести
(ПРОШУ бути уважними при виконанні тестів, бо враховувати я буду лише перший результат проходження)











Дев'ятнадцяте березня
Тема: Узгодження числівників з іменниками

Перегляд відео Узгодження числівників з іменниками . Виконати інтерактивні вправи на закріплення Тренажер з правопису української мови.

Вправа 1. Утворіть кількісно-іменні сполуки. 
3 (примірник), 42 (комп’ютер), 58 (боржник), 23 (стілець), 1/5 (кілометр), 4 (принтер), 342 (документ), 3 з половиною (метр), 7 і 1/10 (день), 133 (мешканець), 142 (американський долар), 3 (касовий апарат), 243 (слухач), 32 (будинок), 2 (сусід), 12 (місяць), 3 (місяць), 4 (директор), 102 (стілець), 44 (громадянин), півтораста (зошит), 7,5 (кілограм). 

Розкрийте дужки, поставте іменник у потрібному відмінку, узгодивши його з числівником.
 Два (будинок) й справді було вже заселено. Три (поверх) уже збудували. Чотири (місяць) тривала облога міста. П’ять і дві десятих (кілометр) дороги заасфальтовано.  Три (тиждень) ішли дощі. Чотири (віз) стояли на подвір’ї. 51 Шість з половиною (рік) вирощували сад.  Вранці стрілись два (сусід) й завели розмову. 

Зробити синтаксичний розбір виділеного реченння (останнє реченння). Хто забув про головні та другорядні члени речення, перегляньте відео Головні члени речення та Другорядні члени речення.

Пізніше я надішлю кожному з вас логін та пароль для входу на електронну освітню платформу "МійКлас", де потрібно буде виконати тести.
Бажаю успіхів!!!










Вісімнадцяте березня 
Тема: Відмінювання дробових і збірних кількісних числівників.


Переписати  загадки, ставлячи числівники в потрібній формі. Визначити відмінки числівників. Загадки відгадати.

      Під (один) ковпаком сімсот козаків. Хто вранці ходить на (чотири) ногах, вдень на (дві), а ввечері на (три)?  (Три) зубами сіно їсть. Одне “зараз” краще  за (три) “потім”. Із (чотири) ногами, (чотири) рогами, душі не має, а душу носить. 


Ø     Хвилинка-веселинка.
Уявіть, що Баба-Яга записалася на курси водіїв літальних апаратів.  Але справи в неї були кепські, бо вона ніяк не могла запам’ятати,  як правильно відмінюються числівники. І  бортовий комп’ютер не міг розпізнати заданий  маршрут. Відредагуйте текст.  Допоможіть Бабі Язі дістатися додому.

Близько двадцять кілометрів летимо до молочної ріки, повертаємо праворуч до Лисої гори, долаємо відстань в ста кілометра, далі ще близько двісті шестидесяти метрів до густого-прегустого лісу, потім зі швидкістю семидесяти км. за годину долаємо десяти кілометрів.

Перегляньте відео Відмінювання числівників та виконайте подані нижче на цьому ж сайті (Тренажер з правопису української мови) тренувальні вправи.


Завдання: провідміняти словосполучення.
Дві п’ятих відстані, півтори гривні, троє вікон.
Спишіть сполучення, записуючи цифри словами.

На 4/5 відсотка, без 3/4 грама, за 1/3 години, від 2/3 кілограма, до 6/5 кілограма, понад 1/2 мільйона.


Від поданих числівників утворіть збірні числівники. Складіть і запишіть словосполучення «збірний числівник + іменник».

Дев’ять, двадцять, тридцять, одинадцять, дві, сімнадцять.

Сьогодні у нас за розкладом два уроки. 
Тема другого уроку: Написання разом порядкових числівників з –тисячний


Завдання: записати в дві колонки порядкові числівники та складні прикметники.
Дев’яносторічний, дев’яностий, дев’яносто п’ятий, дев’яностоденний, чотиридобовий, чотириста тридцять сьомий, чотиритисячний, чотирьохмільйонний.
Перегляньте відео Правопис числівників і відчислівникових складних слів та виконайте подані нижче на цьому ж сайті (Тренажер з правопису української мови) тренувальні вправи.


Завдання: утворити від поданих кількісних числівників порядкові. Скласти з ними словосполучення.
Вісім, шістнадцять, тридцять один, дев’яносто, сорок шість мільйонів, п’ять мільярдів.
Дайте відповідь на запитання «О котрій годині?»
(7.45, 8.30, 10.30, 13.15, 22.00)








Шановні шестикласники! продовжуємо навчатися дистанційно.
Тема сьогоднішнього уроку Відмінювання порядкових числівників.Уживання числівників на позначення дат, часу (годин).
Нагадайте собі матеріал про числівник п.54 - 56. Складіть анкету числівника:

Частина мови:
Означає
Питання
Розряди: 
Граматичні ознаки
За будовою:

Синтаксична роль

Прочитайте параграф  57.
Перегляньте відео Числівник. Онлайн-курс з підготовки до ЗНО "Лайфхаки з української мови".

Виконайте вправи 477,479.
Завдання 
1.     Записати  речення, поставивши числівники в дужках в потрібній формі.
Два (третій) не чекають. (Десятий) дорогою обходити. Одна нога тут, а (другий) там. Обливатися (сьомий) потом. Грати (перший) скрипку.


Відредагувати речення


Столова в нашій школі починає працювати з девяти годин. Без п’ятнадцяти десять можна уже купити вкусну булочку. А піца продається на протязі всього дня. Закривається столова в чотири години.

     Виконані завдання присилайте на електронну пошту чи на вайбер. ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Для перевірки і виставлення оцінок. 

                        БАЖАЮ ВСІМ УСПІХІВ ТА ЗДОРОВ'Я!



Ступені порівняння якісних прикметників, їх творенняурок
Презентація до уроку "Ступені порівняння прикметників"
Прикметник. Онлайн-курс з підготовки до ЗНО "Лайфхаки з української мови"
Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення. Помилки у вживанні форм ступеня порівняння.
Якісні, відносні та присвійні прикметники 6 клас
Розряди прикметників за значенням
групи прикметника за значенням

кросворд "Числівник"кросворд
кількісні числівники
розряди за значенннямhttps://learningapps.org/2385027
Тренажер з правопису числівника онлайн

Відмінювання числівників. Лайфхаки 

правопис складних прикметників

архаїзми

історизми, архаїзмми, неологізми , діалектизми

застарілі слова


Немає коментарів:

Дописати коментар