31 березня
1853-1862 р.р. — Роки навчання в ліцеї Бонапарта (Кондорсы).
1858 р. — Верлен починає писати вірші, посилає Віктору Гюго вірш «Смерть»
1862 р. — закінчив ліцей і вступив на юридичний факультет університету 1864 — Надходить на службу в страхову компанію, а потім у Ратушу.
1866 р. — збірка віршів «Сатурнічні поезії»
1868 р.— збірка віршів «Галантні свята»
1869 р.— Заручини з Матильдою Моте де Флервиль.
1870 р.— Вінчання з Матильдою Моте. Вишла збірка «Добра пісня», багато творів присвятив своїй дружині.
1871 р. — Облога Парижа і Комуна. Верлен очолює «прес-бюро» комунарів. Після перемоги Тьэра ховається в селі у рідних.- 10 вересня Рембо приїжджає в Париж на запрошення Верлена, вони починають дружити
1872 р. — ховаючись від переслідувань за участь у Паризькій комуні, поет покинув дім, дружину, сина і відправився разом з другом Рембо в подорож — до Англії, а після в Бельгію.
1873 р. — Верлен стріляє в Рембо, і його засуджують до двох років тюремного ув’язнення. Дружина розлучається з ним.
1874 р. — збірка «Рор.манси без слів», написана під час ув’язнення
1875 р. — Верлен виходить з в’язниці. Робить марні спроби примиритися з Матільдою.
1875-1877 р.р.— Викладає в Стикни, потім в Борнемауте (Англія).
1877-1879 — Викладає в колледжі Ретеля, де навчається Люсьєн Летинуа.
1879 — У серпні їде разом з Летинуа в Англію. В кінці року обидва повертаються до Франції.
1880-1882 — Знаходиться поруч з Летинуа в Кулом, Реймсі та Парижі. Виходить збірка «Мудрість» (1881)
1884 р. — виходить збірка «Колись і недавно» і книга літературно-критичних статей «Прокляті поети», куди увійшли нариси про шістьох поетів, у тому числі і про Артюра Рембо, Стефана Малларме і самого Поля Верлена.
1885 р. — У вересні потрапляє до лікарні у зв’язку з болями в коліні. Аж до 1895 року проводить більшу частину життя в різних лікарнях.
1888 р. — збірка «Любов» (1888)
1891 р. — збірник «Щастя» і «Пісні для неї».
1895 р. — Видає «Повне зібрання віршів» («Poesie completes») Артюра Рембо у видавництві Ваньє.
8 січня 1896 р.— вмирає від запалення легенів.
http://stories-of-success.ru/files/pol-verlen-3.jpg
17 березня 2020 року
Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця XIX – початку XX ст. Течії раннього модернізму: символізм, імпресіонізм, неоромантизм.
Франція. Шарль Бодлер (1821 – 1867). «Квіти зла» («Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія»). Ш. Бодлер – пізній романтик і зачинатель модернізму. Збірка «Квіти зла» (загальна характеристика). Образи, символи, особливості поетичної мови у віршах Ш. Бодлера.
ТЛ. Модернізм, символізм, імпресіонізм, неоромантизм, символ.
Опрацюйте та законспектуйте матеріал підручника с.142 - 152.
Занотуйте матеріал про Ш. Бодлера с. 153-156.
Перегляньте Експрес урок: Вірші Шарля Бодлера
БУКТРЕЙЛЕР: Шарль БОДЛЕР «КВІТИ ЗЛА»
Шарль Бодлер "Альбатрос". Читає Вадим Василенко.
Шарль Бодлер "Вечорова гармонія"
Завдання:
1 - скласти паспорт збірки "Квіти зла",
2 - знайти у віршах Ш. Бодлера символи, виписати, проаналізувати їх зміст,
3 - вивчити напам'ять один вірш Ш. Бодлера (на вибір).
Із поезії французького символізму
Символізм як літературний напрям останньої третини
XIX – початку XX століття. Основні естетичні принципи та поетичне новаторство символістів.
Поль Верлен. “Забуті арієти», “Так тихо серце плаче…”, “Поетичне мистецтво”.
Поняття про символ. Сугéстія (навіювання) як важливий художній засіб символістської поезії.
Хронологічна таблиця
30 березеня 1844 року народився в Меці в сім’ї військового інженера. 1853-1862 р.р. — Роки навчання в ліцеї Бонапарта (Кондорсы).
1858 р. — Верлен починає писати вірші, посилає Віктору Гюго вірш «Смерть»
1862 р. — закінчив ліцей і вступив на юридичний факультет університету 1864 — Надходить на службу в страхову компанію, а потім у Ратушу.
1866 р. — збірка віршів «Сатурнічні поезії»
1868 р.— збірка віршів «Галантні свята»
1869 р.— Заручини з Матильдою Моте де Флервиль.
1870 р.— Вінчання з Матильдою Моте. Вишла збірка «Добра пісня», багато творів присвятив своїй дружині.
1871 р. — Облога Парижа і Комуна. Верлен очолює «прес-бюро» комунарів. Після перемоги Тьэра ховається в селі у рідних.- 10 вересня Рембо приїжджає в Париж на запрошення Верлена, вони починають дружити
1872 р. — ховаючись від переслідувань за участь у Паризькій комуні, поет покинув дім, дружину, сина і відправився разом з другом Рембо в подорож — до Англії, а після в Бельгію.
1873 р. — Верлен стріляє в Рембо, і його засуджують до двох років тюремного ув’язнення. Дружина розлучається з ним.
1874 р. — збірка «Рор.манси без слів», написана під час ув’язнення
1875 р. — Верлен виходить з в’язниці. Робить марні спроби примиритися з Матільдою.
1875-1877 р.р.— Викладає в Стикни, потім в Борнемауте (Англія).
1877-1879 — Викладає в колледжі Ретеля, де навчається Люсьєн Летинуа.
1879 — У серпні їде разом з Летинуа в Англію. В кінці року обидва повертаються до Франції.
1880-1882 — Знаходиться поруч з Летинуа в Кулом, Реймсі та Парижі. Виходить збірка «Мудрість» (1881)
1884 р. — виходить збірка «Колись і недавно» і книга літературно-критичних статей «Прокляті поети», куди увійшли нариси про шістьох поетів, у тому числі і про Артюра Рембо, Стефана Малларме і самого Поля Верлена.
1885 р. — У вересні потрапляє до лікарні у зв’язку з болями в коліні. Аж до 1895 року проводить більшу частину життя в різних лікарнях.
1888 р. — збірка «Любов» (1888)
1891 р. — збірник «Щастя» і «Пісні для неї».
1895 р. — Видає «Повне зібрання віршів» («Poesie completes») Артюра Рембо у видавництві Ваньє.
8 січня 1896 р.— вмирає від запалення легенів.
http://stories-of-success.ru/files/pol-verlen-3.jpg
Джерело: http://dovidka.biz.ua/pol-verlen-hronologichna-tablitsya/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua
Теорія літератури
Символізм
Сугестія
Теорія літератури
Символізм
Сугестія
Символізм
(фр. symbolisme,з грец. симболон — знак, ознака, прикмета,
символ) — літературно-мистецький напрям кінця ХІХ — початку XX ст., основоположники якого, базуючись на ідеалістичній філософії Шопенгауера, «теорії несвідомого» Едуарда Гартмана і поглядах Фрідріха Ніцше, проголосили основою мистецької творчості символ — таємну ідею, приховану у глибині всіх навколишніх, а також і потойбічних явищ, що її можливо розкрити, збагнути й відобразити тільки за допомогою мистецтва, зокрема музики й поезії. Зумовлена цією установою поетика символізму вирізнялася глибоким культом «слова, як такого» («світ слова»), великою увагою до музичності, формальних пошуків, ускладнених образів й асоціацій, нахилом до таємничості, а то й містичності, що виявлявся особливо у використанні натяків і недомовок, в уживанні великих літер у деяких словах для підкреслення їх особливого значення тощо.
(фр. symbolisme,з грец. симболон — знак, ознака, прикмета,
символ) — літературно-мистецький напрям кінця ХІХ — початку XX ст., основоположники якого, базуючись на ідеалістичній філософії Шопенгауера, «теорії несвідомого» Едуарда Гартмана і поглядах Фрідріха Ніцше, проголосили основою мистецької творчості символ — таємну ідею, приховану у глибині всіх навколишніх, а також і потойбічних явищ, що її можливо розкрити, збагнути й відобразити тільки за допомогою мистецтва, зокрема музики й поезії. Зумовлена цією установою поетика символізму вирізнялася глибоким культом «слова, як такого» («світ слова»), великою увагою до музичності, формальних пошуків, ускладнених образів й асоціацій, нахилом до таємничості, а то й містичності, що виявлявся особливо у використанні натяків і недомовок, в уживанні великих літер у деяких словах для підкреслення їх особливого значення тощо.
Символізм виник у Франції у 1880-их, як реакція проти міщанства і позитивізму, зокрема проти поезії «Парнасців», натуралістичного роману й реалістичного театру. Основоположниками його були Поль Верлен і Стефан Малларме та їхні тодішні чи й пізніші учні поети і есеїсти Анрі де Реньє, Сюллі-Прюдом, Поль Клодель, Поль Валері, Андре Жид, Сен-Поль Ру та ін. Своїм предтечею вони вважали Шарля Бодлера. Термін символізм вжив найперше і виклав програмово його позиції Жан Мореас. Згодом символізм поширився в інших країнах і став першою маніфестацією модернізму у світовій літературі і живописі.
Си́мвол (з грец. знак) — умовне позначення якого-небудь предмета, поняття або явища; художній образ, що умовно відтворює усталену думку, ідею, почуття. За допомогою нього поети прагнуть стисло і яскраво передати певну думку.

Жан Дельвіль. Прометей викрав вогонь для людей», 1907 р.
Прометей - символ самопожертви
17 березня 2020 року
Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця XIX – початку XX ст. Течії раннього модернізму: символізм, імпресіонізм, неоромантизм.
Франція. Шарль Бодлер (1821 – 1867). «Квіти зла» («Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія»). Ш. Бодлер – пізній романтик і зачинатель модернізму. Збірка «Квіти зла» (загальна характеристика). Образи, символи, особливості поетичної мови у віршах Ш. Бодлера.
ТЛ. Модернізм, символізм, імпресіонізм, неоромантизм, символ.
Опрацюйте та законспектуйте матеріал підручника с.142 - 152.
Занотуйте матеріал про Ш. Бодлера с. 153-156.
Перегляньте Експрес урок: Вірші Шарля Бодлера
БУКТРЕЙЛЕР: Шарль БОДЛЕР «КВІТИ ЗЛА»
Шарль Бодлер "Альбатрос". Читає Вадим Василенко.
Шарль Бодлер "Вечорова гармонія"
Завдання:
1 - скласти паспорт збірки "Квіти зла",
2 - знайти у віршах Ш. Бодлера символи, виписати, проаналізувати їх зміст,
3 - вивчити напам'ять один вірш Ш. Бодлера (на вибір).





Немає коментарів:
Дописати коментар