10 мова

Дев'ятнадцяте    березня
Тема: Невідмінювані іменники. Число іменників.  Іменники, що вживаються в обох числових формах, мають лише форму однини або множини

Робота з підручником: опрацювати п. 58.

На електронній освітній платформі «МійКлас» повторюємо теоретичний матеріал з даної теми. Виконуємо завдання на цій же платформі та  вправу 412 (підручник)(у зошитах).



Підготовка до ЗНО
пройти з 494 питання до 505 (відповіді написати у зошиті).


Пізніше я надішлю кожному з вас логін та пароль для входу на електронну освітню платформу "МійКлас", де потрібно буде виконати тести.
Бажаю успіхів!!!






17 березня 2020 року

Відмінювання іменників ІІ відміни. Родовий відмінок іменник ІІ відміни.  

Спочатку загадайте Поділ іменників на відміни на сайті Тренажер з правопису української мови. Після відео гарненько прочитайте матеріал та виконайте завдання, які розташовані нижче.

Перегляньте відео Немає вітрА чи вітрУ? Іменники в родовому відмінку. Асоціативна пам'ять. Українська мова. ЗНО, сподіваюсь, ви згадали цей матеріал. 

А зараз переходимо ще раз на сайт Тренажер з правопису української мови та дивимося відео Правопис закінчень іменників II відміни чоловічого роду , читаємо теоретичний матеріал та виконуємо нижче подані завдання.

У зошитах виконайте вправи 418, 420, 423, 426.

Роботу в зошиті мені надіслати по вайберу чи на електронку.

Моя електронна пошта avramenkolarisa12@gmail.com. Бажаю успіхів!!!








Відеоурок Будова слова. Словотвір
Будова слова. Словотвір. Завдання в тестовій формі. Українська мова. Підготовка до ЗНО (зовнішнього незалежного оцінювання
1. Правильно поділено на морфеми всі слова рядка
А з/нач/н/ий, папер/ов/ий, за/писа/ти
Б приказ/ка, при/дорож/н/ій, до/від/ник
В голосно, під/співува/ти, по/дар/у/нок
Г най/вищ/ий, пере/пис, доо/прац/юва/ти
Д мит/ець, с/тривож/ен/о, о/зим/ин/а
2. Нульове закінчення мають усі слова рядка
А шимпанзе, відповідь, зараз
Б совість, ніяк, провесінь
В монітор, відгомін, фосфор
Г нині, кратер, мандрівник
Д заповідь, пальто, кремезно
3. Спільнокореневими до слова літати є всі наведені слова, ОКРІМ
А літній
Б перелітний
В політ
Г летіти
Д льотчик
4. Спільнокореневими до слова воля є всі наведені слова, ОКРІМ
А вільний
Б визволити
В воловий
Г вольовий
Д воленька
5. Спільнокореневими до слова роса є всі наведені слова, ОКРІМ
А зрошений
Б росяний
В зароситися
Г росинка
Д рослинка
6. Спільнокореневими до слова безліч є всі наведені слова, ОКРІМ
А перелік
Б лічити
В лікувати
Г лічба
Д полічений
7. Спільнокореневими є всі наведені слова, ОКРІМ
А лисуватий
Б лисий
В лисина
Г полисіти
Д лисячий
8. Спільнокореневими є всі наведені слова, ОКРІМ
А вранці
Б ранковий
В ранок
Г ранити
Д зранку
9. Спільнокореневими є всі слова рядка
А уночі, ночувати, ночви
Б водянистий, привід, водичка
В косити, закосичити, косовиця
Г м’ята, пом’якшений, м’яко
Д книжник, книгозбірня, книжка
10. НЕ МАЮТЬ закінчення всі слова рядка
А мадам, метро, спересердя
Б зараз, працюючи, учень
В календар, зазвичай, івасі
Г факсиміле, пальто, швидко
Д магістраль, авеню, просто
11. Зайве за морфемною будовою слово є в рядку
А прохід, заміс, прадід, вигін
Б свіжо, весело, марно, зелено
В жалюзі, пончо, беж, рандеву
Г декому, зріжу, помию, нічия
Д портфоліо, вікно, кіно, бюро
12. Префіксальним способом утворено всі іменники варіанта
А співіснування, антициклон, безсмертя
Б переоблік, узлісся, правнучка
В присмак, передчуття, підборіддя
Г реорганізація, протидія, неправда
Д самовідданість, безнадія, контрудар
13. Суфіксальним способом утворено всі іменники варіанта
А єдність, шахіст, казкар
Б плаксій, веселун, міжряддя
В гордість, діяч, недогарок
Г мореплавець, хазяйка, скупій
Д хвалько, п’ятиборець, пісняр
14. Префіксально-суфіксальним способом утворено всі іменники варіанта
А безлюддя, прадід, подорожник
Б узгір’я, намордник, землерийка
В міжгір’я, прибічник, підвіконня
Г безмежжя, Засяння, рівноправ’я
Д підсніжинк, безнадія, Закарпаття
15. Способом складання основ утворено всі іменники варіанта
А здіймиголова, багаточлен, підрозділ
Б землероб, крутосхил, першоджерело
В м’ясорубка, активістка, пройдисвіт
Г відчайдух, протиставлення, пустоцвіт
Д дурносміх, листопад, прикордонник
16. Суфіксальним способом утворено слово, витлумачене в рядку
А відсутність знання
Б віддалений куток
В водій таксі
Г частина розділу
Д один з авторів
17. Шляхом переходу однієї частини мови в іншу утворено слово, витлумачене в рядку
А мешканець Харкова
Б приміщення під землею
В огорожа з живих кущів
Г другий місяць року
Д атака у відповідь на атаку
18. Літеру о замість пропуску треба писати в слові
А сам…вчитель
Б земл…трус
В прац…здатний
Г житт…пис
Д вищ…згаданий
19. Літеру е замість пропуску треба писати в слові
А кра…знавство
Б смагляв…лиций
В житт…дайний
Г сніг…затримання
Д вугл…видобуток
20. Літеру є замість пропуску треба писати в слові
А воч…видь
Б дощ…мір
В бур…лом
Г смітт…збиральний
Д нижч…зазначений
21. Л ітеру о замість пропуску треба писати в обох словах усіх рядків, ОКРІМ
А груш…подібний, чорт…подох
Б жовч…кам’яний, вітр..вій
В корен..плід, рівн..правність
Г вантаж..підйомник, чорн..гуз
Д кав..молка, сив..головий
22. Літеру о замість пропуску треба писати в обох словах усіх рядків, ОКРІМ
А вод..свяття, чорн..бривці
Б щир..сердий, літ..писний
В брон..двері, гучн..мовець
Г бетон..змішувач, вір..вчення
Д свіж..вмитий, перш..рядний
23. Утворіть від поданих іменників прикметники за допомогою суфікса
Іменник
Суфікс
1 море
А -ов-
2 урожай
Б -ян-
3 гай
В -н-
4 зоря
Г -ськ-
Д -ин-
24. Установіть відповідність між словом і способом його творення.
Слово
Спосіб творення
1 перехід
А префіксальний
2 міжпланетний
Б суфіксальний
3 прочитання
В префіксально-суфіксальний
4 контрудар
Г безафіксний
Д складання
1. Фразеологія – це… 
2.  Фразеологізми – це … 
3. Фразеологізми від слів, словосполучень, речень відрізняються тим, що … 
4. За семантичною злитістю компонентів фразеологізми поділяються на … 
5. Фразеологічні зрощення (ідіоми) – .....        + 3 приклади.
6. Фразеологічні єдності – це …            + 3 приклади.
7. Фразеологічні сполучення – це …             + 3 приклади.
8. Фразеологічні вирази – це …                + 3 приклади.

Скласти твір-мініатюру, використавши усі запропоновані фразеологізми:
За двома зайцями
До сьомого поту
Легкий хліб
Зачепило за живе
Ламати голову

Комар носа не підточить

Художник зрозумів фразеологізми у прямому значенні. Здогадайтеся, які стійкі словосполучення він прочитав.  







Немає коментарів:

Дописати коментар